2014年3月4日火曜日

留学339日目

今日は、授業のない日。

そんなわけで、たまった課題を終わらせるべく、図書館1番乗り!

昨日手こずった英語のペーパーは今日も3時間くらいかかりましたが、やっとかけました。

アメリカの巨大化した家畜産業やら、人間による動物のひどい扱いなどについて非難する論文でしたが、

ひどく抽象的な言い回しを使って来たり、経済的、宗教的な観点からも説明されていて

ポイントがつかみにくかったというか、読み取れなかったというか。

結局、核となる部分をわかりやすく説明しているところだけどなんとか出していってまとめました。

そのあとも、別の英語の記事を要約し、それについて自分の意見をまとめたりして、ようやく今週の英語の宿題は終わり。

そのあと、アメリカンインディアンスタディーのプレゼンを作りました。

自分は、ポカホンタスについてやろうかなとおもい、適当にインターネットで資料集め。

ポカホンタスにした理由はただ単に一番なじみのあるインディアンだから笑

ディズニーでもありますしね。笑


その後、アメリカンインディアンスタディーの中間テストのオンラインをやりました。

これは、資料を見てもいいですし、何時間かけてもOKなテストです。

だけど、内容がムズイ。

インディアンの世界は難しい。笑

そんなわけで、講義に使われる資料をインターネット内で探し回る。

全部探せたーー!!と思ったら、、、

すべての答えの後にどこでその答えを見つけたのかを書かないといけないのを忘れていまして、

もう一度すべて探し回る。。。

時間はかかりましたが、なんとか全部見つけられました。

最後にエッセイも書かないといけない。

またエッセイかよ。。。とちょっと飽き飽きしてきた。笑



そんなことは言ってられない!!!

それにお題はいつもより簡単なお題で助かった!!

ヨーロッパ人がインディアンに与えた影響っていうお題。

いつもは質問さえ理解できなかったりするんですが、今回はすんなりと。



ってことで、今日はたくさんかたずいたので、残りはアメリカンインディアンスタディーのエッセイ4枚"のみ"だー!!笑




さっきアメリカ人の友達と、メールで9.11同時多発テロの真実なんだったかについて議論してました。

やっぱ、アメリカ人はそうゆう議論慣れをしているのか、すごい自分の意見をもっているなーと感じました。

自分も負けないように、電子辞書片手に、自分の意見を突き通したりしてました。笑

たまにはこうゆうのも面白い。





・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・




Today, I did not have any class.

so  I went to the library from the morning in order to address my assignment.

the english paper which I could not finished yesterday was finished after additional 3 hours.

the article’s point is that the author condemns the industrial farming which deals animal cruelty, and how people see animal these days.

this article was used a lot of  abstract expressions, and the perspectives are political and religious.

therefore, I could not get the point and could not read easily.

After all, I wrote the summary by taking the only clear points.

Next, I had to read one more article to summarize and write my opinions.



In addition to ENG, I had assignments of  american Indian culture.

As I had presentation, I choose Pocahontas who is famous Indian female as a my subject.

the reason is that i am kinda familiar with Pocahontas because of Disney movie.

In the afternoon, I finished an online midterm of American Indian culture.

As I can find the correct answer from website because the test is online, I took a lot of time to find the answers.

Although I was like I found every answer!!!, I noticed that I also need the reference for all problems where I found it.

therefore, I had to research everything I already read once.

In the end of the midterm, I have to write essay.

I gradually get boring about writing essays.



But I cannot say that!!!

I was happy because the subject the teacher gave us was not bad.

How European influence the Native American.

though usually I always get difficult question for this test, I finished smoothly.




anyway, I have “ONLY” 4 paer for AIS now!!

0 件のコメント :

コメントを投稿