2014年3月5日水曜日

留学340日目

今日はとてもお気楽な日。

最近の趣味がインターネットで自分の興味あるニュースだけを読み漁ること。

そのせいで、1日の半分以上パソコンの前にいます。笑

それに加えて課題があるときは1日のほぼすべてをパソコンのなかで暮らしてます。。。

そんな日々のせいでなんだかストレスがたまっているんじゃないかと思い、

今日は社会学の授業(ただ映画みるだけだった。笑)ののち、サーフィンに行ってきました。

予報では波が高いのでテンション上がる。

そして今日はオーシャンサイドという家の一番近くの海に。

ここでサーフィンしたのは初めてで、

プロの大会なども開かれているということで、なんかドキドキ。

いざ出陣!!

ってことで沖まで行こうとするが、波が大きくて大変でした。

波は思ってたよりでっかい!

こんな感じです。


















ここから見るより、実際に波の下にいるとどれだけ大きいかわかります。

自分の身長の2倍以上あるような波が押し寄せてくるんですから、もう津波レベル。


こうゆう波に乗りたい!

ってことで、1時間ほど海にいましたが、どうやってこんなでかいのに乗るのかわからないまま。。。笑


カリフォルニアのサーファーを見ているかぎりではみんな簡単に乗ってるようにみえるんですけどね。笑

その後、ここにある巨大ピア(海に突き出た橋)の先端にあるハンバーガー屋に友達と入ってご飯食べてました。

なんかサーフィンの後にピアにいって食事なんて、ドラマOCの生活みたいで楽しいのである!!笑

ここのビーチ、家からすごい近いことがわかったので、明日も行ってこよう。

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・


today was easy day.


my recent hobby is that I read a lot of news which I am ONLY interested in.


because of that, I spend almost half of my day in front of my computer.


In addition, I “live” in computer allmost all day when I have some assignments.


therefore, I felt that Im stressed out!!.


so after my sociology class which we just watched a movie, I went to surf.


the wave forcast said that the wave is really good.


so I headed to Oceanside pier.


this was my first time to surf there.


a pro surf compitition are held here, so I was excited.


but the waves were actually really huge.


it was like tsunami.


I wanna catch such waves!!!


but although I was in the ocean for about a hour, I had no idea how I catch…


so I was learning by watching Californian surfers.haha


after that, I went to a humberger restaurant on the pier in oceanside with my friend.


it was like the OC which is american drama.


so it was really fun.

As I noticed that oeanside is near my house, I will go tomorrow too.

0 件のコメント :

コメントを投稿